Over ons

Stichting Dieren Steun, of kortweg SDS, is een non-profit organisatie die al sinds 2008 actief is in het helpen van hulpbehoevende dieren.

Onze missie is om dierenleed te verminderen en het welzijn van dieren te verbeteren. Vanaf 2018 zijn we ons ook gaan richten op het ondersteunen van diereigenaren. Dit doen we door middel van advies, begeleiding, en in geval van financiële nood hulp bij dierenartskosten en een dierenvoedselbank.

De SDS is in 2008 opgericht door een groep enthousiaste en ambitieuze dierenambulancevrijwilligers. Met het oog op de toekomst was verzelfstandiging van de dierenambulance een noodzaak. Ook wilden we professionaliseren, met goed opgeleide vrijwilligers, verantwoorde protocollen en een zo diervriendelijk mogelijk beleid. De naam van de stichting was toen Stichting Dierenambulance Sliedrecht. In 2010 nam de SDS het plaatselijke dierenasiel van de Landelijke Dierenbescherming over. We veranderden de naam in Stichting Dierenasiel Sliedrecht. Prioriteit was een veel diervriendelijker beleid. We waren koploper op huiselijke opvang, met gezellige huiskamers, zonder sombere grijze kooitjes. Met dit concept hebben we meermaals de landelijke en regionale media gehaald. Met het inzamelproject Man Met Kat Kalender werden ze landelijk beroemd. Aan dit project werkten diverse BN-ers mee.

Vanaf 2014 focust de SDS zich op het voorkomen dat dieren naar een asiel moeten. We hielpen baasjes met dierenartskosten en voer zodat de dieren thuis konden blijven. Maar ook door het thuis oplossen van gedragsproblemen konden veel dieren thuis blijven wonen en werd hun een opname in het dierenasiel bespaard. Deze vorm van dierenhulp bleek heel effectief en gewild. Steeds meer mensen raakten in die periode in de schulden, de vraag naar bijstand voor de aanwezige huisdieren groeide. In 2018 besloten we de opvang en herplaatsing van dieren over te laten aan het grotere dierenasiel in de regio en kozen we een andere koers. De naam van de stichting werd Stichting Dieren Steun. Nog steeds dezelfde afkorting, SDS, maar wel een andere doelstelling. Tot op heden werken we vanuit huis, vanuit onze opslagruimte en op locatie aan betere huisdierenlevens. Nog altijd groeit het aantal aanvragen voor hulp. We zijn voorlopig nog niet klaar met de dierenhulpverlening.

Website design&beheer: Ginet Balistreri
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin