dierenartskosten

Stichting Dieren Steun helpt diereigenaren met financiële nood bij noodzakelijke dierenartskosten.

Er zijn een aantal voorwaarden verbonden voor dierenartskosten-steun.

- je bent woonachtig in de regio Drechtsteden (Dordrecht, Sliedrecht, Papendrecht, Zwijndrecht, HI Ambacht)

- je leeft van een minimum inkomen en houdt na aftrek vaste lasten weinig leefgeld over

- je hebt geen spaartegoeden of reserves, en geen verkoopbare, misbare luxe eigendommen

- er komen geen huisdieren bij vanaf het moment dat je steun aanvraagt tot het moment dat je alle kosten weer zelf kan betalen. Bij aanschaf nieuwe dieren wordt geen steun meer gegeven.

- je bent eerlijk, verzwijgt niks, liegt niet en behandelt onze vrijwilligers met respect en dankbaarheid

- je levert testimonials in de vorm van schriftelijke bedankwoorden en foto- en/of filmmateriaal (we plaatsen foto's geen met (de namen van) eigenaren erbij i.v.m. privacy, tenzij hier uitdrukkelijk schriftelijk toestemming voor is gegeven)

- je wacht op toestemming voorafgaand aan het dierenartsbezoek; achteraf dierenartskosten declareren is niet mogelijk

- we steunen niet met vaccinaties en overige preventieve behandelingen

- honden moeten gechipt en goed geregistreerd zijn of worden (kan via steun SDS)

- katten moeten gesteriliseerd en gechipt zijn of worden (kan via steun SDS)

- pas na schriftelijke bevestiging wordt steun verleend, en enkel voor de omschreven gewenste behandeling. Dit gaat altijd na overleg tussen SDS en behandelend dierenarts. De betaler bepaalt is dus de SDS bepaalt welke behandeling plaats gaat vinden. Het dierenartsbezoek en de factuur komt op naam van de SDS te staan. Dierenartskosten op naam van de eigenaar of derden kunnen niet worden voldaan door de SDS

- gezinsuitbreiding onder de huisdieren moet te aller tijde worden voorkomen

- het huisdier staat op de positieflijst, de SDS maakt melding bij verboden huisdieren

Stichting Dieren Steun werkt bewust niet met een 24-7 alarmdienst. Bij levensbedreigende spoedgevallen is elke dierenarts verplicht het dier te helpen zonder aanbetaling. Zo nodig en wanneer van toepassing springt de SDS bij in een vervolgstadium van de spoedopname. In geval van spoed kan wel ondertussen via mail een steunaanvraag gedaan worden, maar ga als eigenaar zeker alvast naar de dierenarts als het een kwestie van leven of dood is. Vraag de dierenarts of het inderdaad om wel of geen spoed gaat. LET OP: je blijft als eigenaar altijd zelf verantwoordelijk voor het welzijn van je huisdier.

Ook voor steun bij nagelverzorging of vachtproblemen kunnen minima bij de SDS terecht.

Wil je weten of je in aanmerking komt voor dierenartskostensteun? Download dan de vragenlijst en stuur een mail naar info@stichtingdierensteun.nl

Door naar:   DIERENVOEDSELBANK

Website design&beheer: Ginet Balistreri
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin